Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 10. 17.

Resztelt máj




Ez a resztelt máj szarvasmájból készült, de bármilyen májat használhatunk hozzá (leggyakrabban sertés-, borjú-, de lehet akár vaddisznó mája is). Fontos, hogy ne süssük túl a májat, mert megkeményedik, és csak a tányéron sózzuk.

Hozzávalók
  • 2 evőkanál zsír  (esetleg olaj)
  • 3 nagy fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma - elhagyható
  • 80 dkg máj
  • pirospaprika
  • bors

A májat hártyázzuk le, távolítsuk el a nagy ereket belőle, és vágjuk kisujjnyi csíkokra.



A felkockázott hagymát pirítsuk meg a zsíron, adjuk hozzá a májat és nagy lángon addig süssük, amíg a színét elveszíti (kb. 2-3 perc). Keverjünk hozzá egy kevés pirospaprikát és borsot. Csak a tányéron sózzuk!



Friss kenyérrel és valamilyen savanyúsággal tálaljuk, de vajban párolt almával is remek.

Tipp: Bátran változtassunk a fűszerezésén! Jól illik hozzá például a római kömény, kömény, koriander kombináció, vagy a baharati kebap fűszerkeverék is, de ízlésünk szerint kísérletezhetünk mással is.

2 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

Majoranna? Én anélkül el sem tudom képzelni. Bár igaz: ízlések és pofonok...

Palócprovence írta...

Akár majoranna is (bár nekem nem jön be), de ahogy írod is, ízlések és ...