Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 10. 05.

Sült oldalas

A munka legnagyobb részét a sütő végzi el, nekünk csak az omlósra sült húst kell élvezni. Persze, ne feledkezzünk el a  fűszeres pecsenyezsírról sem, ami jóféle kenyérre kenve szintén remek fogás.


Hozzávalók

  • 1,5 kg oldalas
  • 3 evőkanál zsír
  • 8-10 gerezd fokhagyma
  • bors
  • köménymag
  • 1 bögre víz

A feldarabolt oldalast a zsírral és a fűszerekkel együtt tűzálló tálba teszem, felöntöm a vízzel. 180 fokos sütőben lefedve 2 órán át sütöm, a végén - ha még szükséges - fedetlenül sütöm egy kicsit, hogy megpiruljon.

Alacsonyabb hőfokon is készíthetjük, akkor természetesen tovább kell sütni.

4 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

Éppen tegnap sütöttem (mára is maradt belőle), nyammm!!

Roza írta...

Istenien néz ni:) Máris gondolkodom rajta, el kellene készítenem:) Úgyis mindig bajban vagyok, mit főzzek...

PO írta...

Míg tart az ősz, érdemes kipróbálni azt a változatot, hogy a feldarabolt oldalast sózzuk, bedörzsöljük ötfűszer-keverékkel (szecsuáni bors, szegfűszeg, fahéj, csillagánizs, édeskömény), majd elhelyezzük a tepsiben. Magozott, felezett szilvát teszünk a hézagokba és a tetejére. 160 fokon sütöm, 3/4 órán át fóliával fedve, majd félórát kitakarva.

Palócprovence írta...

PO, köszi az ötletet! :)