Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 02. 10.

Télvégi rosszkedv ellen: babsaláta

Ilyenkor a tél végéhez közeledve egyre nehezebben viseljük a fényhiányt, szinte már depresszióközeli állapotba kerülünk. Hangulatunk javítására azonban nem csak az édességek alkalmasak, hanem a különböző triptofán tartalmú élelmiszerek (például a szárazbab) is és ezeknek nincs a súlyunkra gyakorolt kellemetlen mellékhatása. A triptofán elősegíti a szerotonin ("boldogsághormon") termelődését a szervezetben és lényegesen jobban érezzük magunkat.
Nálunk gyakran kerül babból készült fogás az asztalra, bár elsősorban azért, mert szeretjük.


Ennek a salátának az (is) a nagy előnye, hogy percek alatt elkészíthető. Mert én bizony a most divatos "csak friss idénytermények fogyasztása" helyett használok néha konzervbabot vagy más tájakon termő zöldségeket. Egy tökéletes világban magam termelnék meg mindent vagy lenne pénzem megbízható(!) helyi bio idénytermények vásárlására. Egy tökéletes világban. Talán. Most azonban igyekszem nem aggódni sem a primőrök, sem az idénytermények miatt - hiszen ez utóbbiakról sem tudhatom biztosra, hogy hol termelték ténylegesen és mi minden van benne (talán jobb is). Szerencsére nem vagyok orthorexiás!

Na, de inkább következzen a recept:

Hozzávalók
  • 2 doboz óriásbab konzerv
  • 5-6 koktélparadicsom
  • 2 evőkanál olivaolaj
  • 1 evőkanál fehérborecet vagy citromlé
  • frissen őrölt bors
  • petrezselyem
  • snidling
Egy tálban összekeverem az olajat az ecettel, sózom, borsozom és hozzáadom a leszűrt babot. Beleteszem a feldarabolt koktélparadicsomot és a felaprított fűszernövényeket. Lazán átforgatom. Lehet saláta, de akár köret is.

6 megjegyzés:

duende írta...

Ez istenien néz ki!!! Imádom a babsalátát, és ez más, mint amit én szoktam. Ki fogom próbálni! :)

Palócprovence írta...

Tedd azt és köszi! :))

Renata Kalman írta...

A babot mi is nagyüzemben esszük így télen főleg!
Én is használok néha babkonzervet, pl. a múltkori kidney baboshoz, no meg ha valamiért nincs időm áztatni előtte.

A termesztés sok munka (tudom) és így is több mindent vennünk kell, ami persze nem 100%-osan bio. ez van.

Palócprovence írta...

Hát, ez van ... :)

Névtelen írta...

Kipróbáltam, nagyon klassz.
Kibővítettem apróra vágott piros kaliforniai paprikával.

Palócprovence írta...

Örülök, hogy tetszett és jó ötlet a paprika! :)