Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2017. 03. 29.

A Nagy Tavaszi Selejtezés


Kicsit nehezen ébredek téli álmomból, de egyre inkább érzem egy tavaszi nagytakarítás szükségességét. Előtte azonban megejtem a felesleges dolgok selejtezését. 


A nomád énem és a gyűjtögetős énem örök harcban áll egymással, hol egyik, hol másik kerül ki győztesen. Az elmúlt évek megszámlálhatatlan költözése határt szabott a tárgyak felhalmozásának, konkrétan szinte csak a ruhatáram maradt meg. Így most a gardróbomat fogom szemügyre venni és a nálunk is népszerű, külföldön már évek óta futó, 30 napos minsgame kihívás segítségével  a már nem használt vagy soha sem használt dolgokat selejtezni.

A terv szerint április 1-30 között minden nap annyi holmitól szabadulok meg, ahányadika van aznap. Így 30 nap elteltével 465 darabtól. Látszólag nincs is ennyi cuccom, pláne fölösleges, de majd meglátjuk. Természetesen, naponta beszámolok a fejleményekről. 


6 megjegyzés:

Anikó írta...

jaj, ne is mondd, költözés előtt állok, rengeteg mindentől kell/kellene megszabadulnom, még nem tudom hogyan.
Azt gondoltam, hogy ami az elmúlt 1-2 évben nem kellett, az ezután sem fog kelleni, úgyhogy kidobom.
Ráadásul sokmindent kell selejteznem, mert egy fele ekkora házba megyek lakni, mint amibe most vagyok, szóval egyszerűen helyhiány miatt is, és nemcsak a ruhák. Egy hajdanvolt életet kell felszámolnom.
Egyelőre egy káosz van a fejemben, mivel is kezdjem, hol is kezdjem.

Éva írta...

Nekem is el kellene kezdeni, de a könyvekkel. Kiolvassa az ember és évekig csak porolgatja.

Palócprovence írta...

Anikó, nem irigyellek, nehéz lesz. Tapasztalatból tudom.

Palócprovence írta...

Éva, legjobban a könyveimet sajnálom.

Anikó írta...

Tudom, hogy nehéz lesz, tavaly június óta - mióta meghalt a férjem - mázsányi súlyt cipelek ez ügyben, de könyveket soha ki nem dobnék, soha és semmikor, a könyvtáram/könyvtárunk /több ezres/ mindenhová jön velem, olyan nincs, hogy annak ne legyen helye !!!

Palócprovence írta...

Soha ne mondd, hogy soha!