Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2016. 11. 01.

Elefántkönnycsepp


Ez az én receptváltozatom az elefántkönnycsepp süteményre. A formáját és a banánt megtartottam az eredeti verzióból, a pudingos tölteléket azonban kókuszkrémre változtattam és a tésztáját is egy könnyen hajlíthatóra cseréltem.


Hozzávalók

a tésztához
  • 3 tojásfehérje
  • 6 tojássárgája
  • 70 g cukor
  • 50 g finomliszt
  • 20 g átszitált (holland) kakaópor
  • 1 mokkáskanál citromlé
a töltelékhez
  • 250 g mascarpone
  • 200 ml cocomas kókuszkrém
  • porcukor ízlés szerint
  • 2 db banán héj nélkül
a tetejére
  • 100 g gőz felett megolvasztott étcsokoládé
a konyharuha szórásához

A tojássárgák biztosítják a tészta rugalmasságát, hogy törés nélkül lehessen hajlítani. Tehát egy tojásfehérjére 2 tojásságája. Verjük fel habbá a fehérjéket, közben keverjük bele a citromlevet is. A tojásságáját keverjük fehéredésig a cukorral. Óvatosan forgassuk bele a tojáshabot és a kakaóval elkevert lisztet.

Simítsuk a masszát egy 24x36 cm-es tepsibe és 180 fokra előmelegített sütőben süssük 7-8 percig (ne süssük túl!). Borítsuk ki egy porcukorral megszórt tiszta konyharuhára. Hosszában hajtsuk félbe egy sodrófát bele helyezve, így hagyjuk kihűlni.


A mascarponéhoz keverjünk ízlés szerinti mennyiségű porcukrot. Verjük habbá a kókuszkrémet és forgassuk a mascarponéhoz. Kenjük a krémet a kihűlt és kihajtott tésztára, a sodrófa helyére pedig tegyük a banánokat. Hajtsuk össze a tésztát könnycsepp formára. A tetejét vonjuk be az olvasztott étcsokoládéval. A csokiréteg dermedése után szeletelhető.


Nincsenek megjegyzések: