Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2016. 10. 21.

Lándzsás útifű szirup


Megvan az az érzés, hogy izomláz van a rekeszizmodban? Aki érezte már, tudja, elég motiváló ahhoz, hogy kivánszorogjon az ember az udvarra egy maréknyi kígyófűért és szó szerint lázas kotyvasztásba kezdjen.


Hozzávalók a köhögés elleni sziruphoz
  • 1 bögre víz
  • 1 nagy maréknyi útifűlevél megmosva, felaprítva
  • 20 dkg akácméz
Gyöngyözésig forraljuk a vizet, öntsük az útifűre, takarjuk le és hagyjuk lehűlni. Szűrjük le, jól nyomkodjuk ki a leveleket, és a leszűrt folyadékot főzzük be a felére. Kicsit hagyjuk hűlni, majd keverjük hozzá a mézet. Töltsük tiszta üvegbe.

  • Szárított útifűből is készülhet.
  • Sötét, száraz helyen tároljuk.

Recept innen.

4 megjegyzés:

Anikó írta...

Sajnos megvan, amikor nátha, influenza, légcsőhurut, vagy ilyesmi van nekem is a sok köhögéstől bizony... szóval a lándzsás utifűszirup jó rá, jó tudni :-)

Palócprovence írta...

Jó bizony! :)

Névtelen írta...

Jobbulást a köhögőnek! Bölcs előrelátás a nyirkos, hideg hónapokra ennek a főzetnek az elkészítése, köszönöm a receptet!
Brigi

Palócprovence írta...

Köszönöm, már jobban vagyok! :) Próbáld ki a receptet