Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2016. 09. 19.

Ladurée macaronjai


Párizs első találkozásunkkor jégesővel várt. Azon az ólomszürke januári délutánon a heves széllökések és a szűnni nem akaró eső elől a föld mélyén kerestünk menedéket. Legalább fellebbent a fátyol a párizsi nők karcsúságának egyik titkáról: a párizsi metró kusza hálózatában ismeretlen a mozgólépcső. Amikorra előbukkantunk a szűk csigalépcsőkkel tűzdelt labirintusból, már alig vonszoltam magam a Champs Elysées-n.


Talán ez az oka, hogy Ladurée szentélyébe érve már leginkább csak egy ágyra vágytam, a narancsvirágos macaront majszolva elmaradt a katartikus élmény. Túl édesnek éreztem, pedig egyébként szemrebbenés nélkül tüntetek el émelyítően cukros arab vagy török édességeket.


Nincs más lehetőség, kénytelen leszek egy újabb próbát tenni.  Addig is a már bevált recept szerint sütök néhány tepsinyi macaront...



Nincsenek megjegyzések: