Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2014. 12. 22.

Disznóvágás

Ez a nap is elérkezett, hiszen Malacka tette a dolgát: evett és hízott. Ha tudta volna, mi lesz a következménye mértéktelen falánkságának és mozgásszegény életmódjának...


Napfelkelte előtt már forrt a víz a katlanokban.


Némi előre nem tervezett birkózás után a pörzsölés következett,


majd gondos kezek mosdatták.


Itt már elfogyott a füle.


A reggeli sokak kedvence, a sült vér volt, na meg disznótoros pecsenye.


Gyerekmunkát is igénybe vettünk


vigyázó tekintetek mellett.


Hosszú nap volt, sok munkával, így időnként megpihentünk.


A hurka, kolbász, disznósajt mellett elkészült a hagyományos disznótoros menü is:


toros leves nyers vöröshagymára és zsömlére tálalva,


toroskáposzta, sült hurka, végül meglepetésként torta.


3 megjegyzés:

Anikó írta...

Kérhetem, hogy a toros leves és toros káposzta receptjét kiteszed, vagy leírod, kíváncsi vagyok felétek hogy készítik:-)))
Előre is köszönöm:-))))
Kellemes Ünnepeket neked és minden jót:-)))

Palócprovence írta...

Anikó, hamarosan felteszem.

Anikó írta...

Köszönöm, várom:-))

Egyúttal szeretnék kívánni Neked és Családodnak nagyon boldog Új Évet, jó egészséget, szeretetben és anyagiakban gazdagot:-)))
Szeretettel ölellek:-))))