Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 12. 16.

Maja forró csoki

A csokoládé és a chili remekül illik egymáshoz ebben a forró italban, különösen így télen. Fontos, hogy ne a chili domináljon, csak melengetően húzódjon meg a háttérben. John Gregory-Smith receptjén egy picit változtattam, friss chili helyett chilis olajat használtam hozzá.


Hozzávalók 4 adaghoz
  • 2,5 dl tej
  • 2,5 dl tejszín
  • csipetnyi őrölt fahéj
  • 8 dkg 70 %-os étcsokoládé finomra vágva
  • 1 teáskanál chilis olaj
  • 3 evőkanál méz
A tejet a tejszínnel és a fahéjjal főzzük össze. Kevergetve olvasszuk fel benne a csokiforgácsot. Végül adjuk hozzá a chilis olajat és a mézet.

Nincsenek megjegyzések: