Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 11. 11.

Libatalpak

Márton napján mi más lehetne a desszert mint Lúdláb torta?! Manapság a Lúdláb alternatív változataival találkozunk inkább (poharas desszert, pop cake, stb.), semmint tradicionális formájával. A hagyományos receptek is megoszlanak a krém tekintetében: klasszikus párizsikrém (ganache- tejszín és csokoládé keveréke), vajjal vagy margarinnal dúsított párizsi krém. A vajas szerintem túl tömény, az utóbbi íze nekem a margarin miatt nem jön be (szinte egyáltalán nem használok margarint). Így én maradok a klasszikus párizsi krémes változatnál.


A Lúdláb tulajdonképpen egy konyakos meggyel megbolondított Rigójancsi, aminek a felső tésztarétege hiányzik.

Hozzávalók
A kihűlt piskótát tegyük vissza az elmosott tortakarikába, a tetején osszuk el a félbe vágott meggyszemeket (kivéve a 12 szemet). 


Simítsuk el rajta a krémet (egy keveset félre tehetünk a díszítéshez). Alaposan hűtsük le, legjobb egy éjszakára a hűtőbe tenni, hogy megszilárduljon. Távolítsuk el óvatosan a tortakarikát. A tetejét bevonhatjuk olvasztott étcsokival, de ez akár el is hagyható. Én egyszerűen csak Oetker tortadarát szórtam rá és a 12 meggyszemmel díszítettem.




Nincsenek megjegyzések: