Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 09. 17.

Túrós papucsok

Ez a túrós papucs egy olasz sütemény leegyszerűsített változata. A sfogliatelle zsírral hajtogatott sok-sok rétegű tésztájába általában ricottás vagy pudingos krém kerül, de egy nápolyi recept ötvözi a kettőt. Így tettem én is, de a tölteléket készen vásárolt leveles tésztába tettem, amivel jócskán meggyorsítottam az elkészítését. Persze, most már nem hívhatjuk sfogliatellének, „csak” egy nagyon finom túrós batyunak.



Hozzávalók 6 darabhoz
  • 1 csomag (275 g) friss, kinyújtott leveles tészta
  • 1 csésze tej
  • 6 evőkanál cukor
  • 3 tojássárgája
  • 1 evőkanál kukoricakeményítő
  • 2 evőkanál kandírozott citrushéj apróra vágva
  • 150 g áttört ricotta vagy tehéntúró
  • a szóráshoz porcukor

A tojássárgákat keverjük el a cukorral, dolgozzuk bele a kukoricakeményítővel elhabart hideg tejet, majd alacsony hőfokon állandóan kevergetve főzzük sűrűsödésig. Hagyjuk hűlni, végül forgassuk össze a túróval és a cukrozott gyümölcshéjjal.

A leveles tésztát vágjuk 6 egyforma négyzetre. A lapokon osszuk el a tölteléket, majd a két szemben lévő csücsköt emeljük fel és jól nyomjuk össze. Formázhatjuk úgy is, hogy egyszerűen átlósan félbe hajtjuk a megtöltött tésztát.



200 fokra előmelegített sütőben süssük aranyszínűre a sütőlapra sorakoztatott batyukat (15-20 perc).
Tálalás előtt szórjuk meg a tetejét porcukorral. 


Tipp: A tölteléket akár előre is elkészíthetjük, bár ekkor érhet minket meglepetés, amikor csak a hűlt helyét találjuk...

Nincsenek megjegyzések: