Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 05. 24.

Kávés mandulás sütemény, avagy egy recept születése


Ez a kávés mandulás süti az aktuális kedvencem, mostanában sokszor elkészítettem. A dac szülte a receptjét és a kedvenc hozzávalóimat gyűjtöttem csokorba benne.


Amikor az ember mások receptjeit próbálja ki, mindig ott van a kudarc lehetősége is. Az ízlésbeli különbségeket könnyű kiszűrni (mondjuk magamnak eszembe sem jutna angolos marhasültet készíteni, mivel se a marhát, se a véres húsokat nem szeretem), de gyakran előfordul, hogy hiába követjük pontosan a leírást, egyszerűen nem működik egy recept. Ezért más régóta megfogadtam, hogy csak megbízható forrásból származókat próbálok ki. Ennek ellenére mostanában többször elcsábultam egy-egy kecsegtető sütemény láttán – csúfos kudarc lett mindnek a vége. Így mérgemben elkészítettem a saját verziómat, garantáltan működik.



Hozzávalók 12 darabhoz

  • 12,5 dkg lágy vaj (nem olvasztott!)
  • 12,5 dkg barna nádcukor
  • 2 tojás
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai
  • 0,5 dl nagyon erős kávé - hidegen
  • 12,5 dkg darált pucér mandula
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 2 púpozott evőkanál átszitált holland kakaópor

    a tetejére: olvasztott csokoládé, tejszínhab, gyümölcs



A mandulát keverjük össze a kakaóporral és a sütőporral. A vajat keverjük habosra a cukorral, majd egyenként a tojásokkal is, közben egy-egy evőkanál mandulás keveréket is adjunk hozzá (így nem csapódik ki a vaj). Tegyük bele a vaníliamagokat (a vaníliarudat dugjuk a vaníliakivonatos üvegbe vagy csináljunk vele vaníliás cukrot). Öntsük hozzá a kávét, végül keverjük bele a maradék mandulás keveréket.

Adagoljuk a muffintepsi mélyedéseibe és 180 fokra előmelegített sütőben 17-18 percig süssük. Önmagában is remek, még másnap is, de tehetünk a tetejére tejszínt, olvasztott csokoládét, gyümölcsöket, de akár az összeset is.


2 megjegyzés:

Anikó írta...

Csodásan néz ki, dupla adagolással pedig egy nagy tepsi finom kakaós kevert lesz belőle /nekem sajnos rögtön duplázva kell sütni, nagy a család /:-))))Persze, hogy vittem a receptet, én is úgy vagyok, hogy csak tuti helyről szabad receptet vinni, hogy biztosan sikerüljön, tőled eddig minden jó lett:-))))

Palócprovence írta...

Ennek örülök! :) Tepsis sütésnél viszont nem lesz elég a 17 perc sütési idő, érdemes tűpróbát végezni.