Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 04. 06.

Medvehagymás lepény és pogácsa


Tulajdonképpen a pogácsa készült először, de kimaradt egy kevés tészta, amiért már nem akartam a sütőt működtetni, így ebből a maradékból lepényeket sodortam ki és száraz serpenyőben sütöttem meg őket. A kísérlet jól sikerült, a lepények kellően átsültek, de mégis hajlékonyak maradtak, tökéletesek megtöltésre is. Én most egyszerűen sós tejföllel kentem meg és chilipaprikával tekertem fel, de bármivel megtölthetjük kedvünk szerint.


A tészta a túrós pogácsa tésztája, amibe most apróra vágott medvehagymát is tettem.

Hozzávalók

  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg vaj/margarin
  • 25 dkg túró
  • 1 teáskanál só
  • 1 maroknyi apróra vágott medvehagyma

Egy késes robotgéppel vagy kézzel dolgozzuk össze a tésztát, majd hűtsük le egy kicsit. A pogácsához a tésztát nyújtsuk ujjnyi vastagra, szaggassunk belőle pogácsákat. 180 fokra előmelegített sütőben süssük aranybarnára.


A lepényekhez tojásnyi tésztát nyújtsunk vékony, arasznyi átmérőjű lepénnyé és forró, száraz serpenyőben süssük meg mindkét oldalát. Sütés közben felpuffad a tészta.


 A pogácsák tetejére most nem került semmi, de megszórhatjuk reszelt sajttal vagy bármilyen olajos maggal is (előtte kenjük le tojással).


1 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Ezt a receptet sajtosrúdnak sütöttem eddig, kipróbálom ezt a lepényt.Köszönöm az ötletet.