Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 04. 05.

Medvehagymás gombaleves




Hozzávalók

  • 40 dkg gomba
  • 5 dl víz
  • 1 dl tejszín
  • 1 evőkanál kukoricakeményítő
  • bors
  • szerecsendió
a tálaláshoz:
  • finomra vágott medvehagyma és/vagy petrezselyemzöld
  • reszelt sajt
  • mexikói tortillachips

A megolvasztott vajon forgassuk át a felszeletelt gombát, öntsük fel a vízzel és lefedve pároljuk meg. Botmixerrel pürésítsük. Fűszerezés után sűrítsük be a tejszín-keményítő keverékével.

A krémleves sűrűségét ízlésünkhöz alakíthatjuk: több folyadékkal hígabb, több keményítővel sűrűbb levest kapunk.

4 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

Honnan szerzed be a medvehagymát? Szeretnék én is, de nem ismerek lelőhelyet.

Palócprovence írta...

A zöldségestől ;)
Egyébként fent a hegyen még hó van, nem hiszem, hogy már kihajtott...

Messzenéző Minyon írta...

De ezek szerint van ott fönt a hegyen? És tudod is, hogy hol? Már persze ha elolvad végre a hó...

Palócprovence írta...

Én nem, de tudok valakit, aki tudja. :)