Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 03. 23.

Baconös tekercsek


A bacon mindent jobbá tesz, ahogy Dani mondaná, és ezzel teljes mértékben egyetértek. Ez a tekercs nem csak szilveszteri buliba praktikus, de a húsvéti locsolóknak is: néhány perc alatt elkészül és jótékonyan tompítja az alkohol hatását...



Hozzávalók
  • 1 csomag friss, előre kinyújtott leveles tészta (275 g)
  • 25 dkg felkockázott bacon (2x125 g)
  • 15 dkg reszelt sajt
  • némi chilikrém (gyerekeknek inkább ketchup)
  • bors

Melegítsük elő a sütőt 200 fokra, amíg melegszik, addig bőven lesz időnk összeállítani a tekercseket. Különösen, ha konyhakész termékeket használunk. A bacont süssük ki egy serpenyőben. A leveles tésztát kenjük meg a chilikrémmel vagy a ketchuppal (esetleg a kettő keverékével), szórjuk rá a reszelt sajtot és a megsült bacont. Néhány tekerésnyi bors után tekerjük fel a tésztát a hosszabbik oldala mentén. Vágjuk ujjnyi karikákra, vágott felükkel felfelé sorakoztassuk sütőlapra és süssük aranyszínűre.


2 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Istenem, de jól néz ki! És milyen jó, hogy nem csak én használok bolti levelest :) És milyen éhes is lettem hirtelen!

Palócprovence írta...

:) Sokan használnak bolti levelest, legfeljebb nem vallják be, mert mostanában az önellátás a menő. Pedig kapható jó minőségű is...