Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 02. 04.

7 év gyaloglás


Az eredetileg biológus végzettségű, kétszeres Pulitzer-díjas amerikai újságíró, Paul Salopek nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy az apostolok lován bejárja a 60 ezer évvel ezelőtti emberi migráció útvonalát. A National Geographic Society által szponzorált, Etiópiától Patagóniáig tartó gyalogtúra előreláthatólag 7 évig fog tartani, és mi is nyomon követhetjük a 36 országon keresztül.



Az Out of Eden kiindulási pontja az etiópiai Herto Bouri, ahol őseink éltek a mezolitikumban. „A paleoantropológusok itt egy különlegesen régi Homo sapiens-fosszíliát találtak, ami talán 160 ezer éves is lehet. Minthogy én is a korai Homo sapiens egy csoportjának a lábnyomait követem végig, ez kiindulópontnak nem is rossz.” - mondta Salopek.


2 megjegyzés:

Borcsa írta...

Ez nagyon érdekes!!!! Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmet!!!

Palócprovence írta...

:)