Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 11. 22.

Narancsos párolt káposzta


Talán nem a narancs az, ami elsőként eszünkbe jut, ha a párolt lilakáposztát akarjuk egy kicsit feldobni, pedig remekül illenek egymáshoz.


Hozzávalók
  • 1 kisebb fej lilakáposzta legyalulva
  • 2 fej lilahagyma vékonyan felszeletelve
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 2 teáskanál egész köménymag
  • 3 evőkanál gránátalmaszirup (ha nincs, akkor narancslé)
  • 3 evőkanál narancslekvár
  • 2 narancs lehártyázott, felkockázott húsa 
Az olajon pároljuk meg a hagymát, majd adjuk hozzá a köménymagot és pirítsuk addig, amíg pattogni kezd. Tegyük rá a káposztát (én nem szoktam lesózni előtte), sózzuk, locsoljuk meg a gránátalmasziruppal. Öntsünk alá 1 dl vizet (amit szükség szerint pótoljunk menet közben). A félig megpárolt káposztába keverjük bele a narancslekvárt és pároljuk készre. Ekkor adjuk hozzá a narancskockákat, de azzal már ne főzzük.

Nincsenek megjegyzések: