Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 11. 18.

Mandulapuding

A mandulapuding népszerű a török konyhában (keşkül) és az arab konyhában is (muhallabia). Számos receptje van, készülhet kicsit hígabb, de sűrűbb változatban is. A sűrítésére rizslisztet használnak, de készülhet kukoricakeményítővel is, gyakran ízesítik rózsavízzel. Általában natúr, aprított pisztáciával díszítik, én most gránátalmamagokat szórtam a tetejére.


Hozzávalók
  • 5 dl tej
  • 3 evőkanál cukor - vagy ízlés szerint
  • 2 evőkanál rizsliszt vagy kukoricakeményítő
  • 4 evőkanál finomra darált blansírozott mandula
  • 1 teáskanál rózsavíz - elhagyható 
  • a tetejére natúr pisztácia vagy fahéjas cukor, pirított mandula, gránátalmamag ízlés szerint


A tejet forraljuk fel a cukorral. A rizslisztet (keményítőt keverjük el 3 evőkanál hideg vízben csomómentesre, adjuk a tejhez. Kevergetve főzzük, amíg besűrűsödik. Tegyük bele a darát mandulát és azzal is főzzük 5 percig. Vegyük le a tűzről és keverjük el benne a rózsavizet (ha használunk).


Időnként megkeverve hűtsük ki, adagoljuk tálkákba/poharakba, a tetejét díszítsük ízlés szerint.


Nincsenek megjegyzések: