Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 11. 13.

Levelestésztába tekert virsli

A levelestésztába tekert virsli olcsó és gyors vacsora, de akár bor- vagy sörkorcsolya is lehet.


Hozzávalók
  • 1 csomag friss, kinyújtott levelestészta
  • 1 nagyobb csomag virsli
  • 1 tojás villával felverve a tekercsek megkenéséhez
  • szezámmag a szóráshoz
A legegyszerűbb a friss, már eleve nyújtott levelestészta használata, a fagyasztott már előregondolást igényel - időben ki kell venni a fagyasztóból. Az, hogy a tésztát én készítsem,  az eszembe sem jutna...

Én szeretem szezámmal megszórva a tetején, de szezám helyett bármi mást használhatunk (kömény, fekete kömény, sajt, stb.), vagy akár el is hagyhatjuk.


Recept nincs is, hiszen csak annyiból áll a dolog, hogy bekapcsoljuk a sütőt 200 fokra állítva, és amíg melegszik, addig felcsíkozzuk a tésztát a rövidebb oldala mentén és a virslik köré tekerjük. Nyugodtan befoghatunk erre egy ovist gyerekmunkásként, élvezni fogja, ahogy a kenést és szórást is.


Az aranyszínűre sült tekercseket még melegen tálaljuk valamilyen kence (legegyszerűbb a mustár) társaságában.

Nincsenek megjegyzések: