Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 09. 10.

Juhtúrós-gombás papucsok

Optimális esetben vadon termő gombából készítsük, de ilyen szárazságban a termesztett csiperke is megteszi.



Hozzávalók 6 darabhoz
  • 1 csomag (275 g) friss leveles tészta
  • 10 dkg juhtúró
  • 25 dkg  gomba (lehetőleg vadon termő) felszeletelve
  • 25 dkg felcsíkozott bacon
  • bors
  • só - ha szükséges
a tetejére:
  • 1 felvert tojás
  • 1 evőkanál szezámmag

A bacont süssük meg, lecsepegtetve tegyük félre, és a megmaradt zsírban pirítsuk meg a gombát (a keletkező levet főzzük el). Borsozzuk, hagyjuk kihűlni - eddig előre is elkészíthető.

Melegítsük elő a sütőt 200 fokra. Keverjük össze a sült bacont, a sült gombát és a juhtúrót. A leveles tésztát vágjuk 6 négyzetre, osszuk el rajtuk a tölteléket. Hajtsuk félbe (háromszögbe), egy villával nyomkodjuk jól össze a széleket.


A papucsok tetejét kenjük meg tojással, szórjuk meg a szezámmaggal és 10-12 percig süssük a forró sütőben.


2 megjegyzés:

Millus írta...

Ez isteni finomnak tűnik, el is vittem a receptet, köszönöm szépen!

Névtelen írta...

Ó koszi, ezt én is kipróbálom, istenien néz ki. Egyébként néhány hónapja leltem a blogodra, rendszeres olvasód vagyok, tetszik!