Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 03. 12.

Érdekes helyek Rómában - A titokzatos kulcslyuk

Rómában két olyan területet találunk, ami nem Róma része (természetesen a követségeken kívül). Az egyik Vatikán városállama (ahová - annak ellenére, hogy nem az Unió tagja - útlevél-ellenőrzés nélkül beléphetünk), a másik pedig a Szuverén Máltai Lovagrend területenkívüliséget élvező két palotája.

Az  1834-ben Rómában letelepedett Máltai Lovagrend egyik palotája, a Villa Magistrale sull' Aventino az Aventinus dombon helyezkedik el. Érdemes ide felsétálni és a Giovanni Battista Piranesi által tervezett palota kapuján bekukucskálni - ahogy ezt oly sokan teszik.


Az időjárástól függően vagy azt látjuk, amit én láttam



vagy szerencsésebb esetben  (amikor nincs pára) ezt


Ez pedig nem más, mint a Szent Péter Bazilika kupolája.



8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Te véletlenül nem délután voltál (amikor szembesütött a nap)? Talán délelőtt, amikor a hátad mögül süt, esélyesebb a látvány...
(Mi most készülünk, nagyon szeretném megnézni! :)

Palócprovence írta...

Délelőtt. Egyébként szemből soha sem süthet a nap.
Azért a valóságban picit látszott a kupola, de a régi gépemen nem volt kézi beállítási lehetőség, így a képen ez nem látszik.
Az utolsó felvétel szerintem a kerből készült, nem a kulcslyukon át, de valami ilyesmit kell látni. Szóval, sok szerencsét! :)

Zsuzsanna írta...

Hú, erről olvastam egy emlékiratban, ami a 19. sz. első feléről szól - az írója, Lulu Thürheim az 1860-as években halt meg. És még megvan a kulcslyuk! Hát ezért hívják Rómát az Örök Városnak :-)

Palócprovence írta...

Igen, Tibullus már jó 2.000 éve megmondta: Roma aeterna est (egyébként innen ered a città eterna - örök város kifejezés Rómával kapcsolatban).
És ez a kulcslyuk még igen fiatalka Róma ókori műemlékeihez képest.:)

Zsuzsi írta...

Már négyszer volt szerencsém a kulcslyuk másik felén állni - máltai szereteszolgáltosként egy-egy egész délutánt tölthettem a villa kertjében. Kis oázis, babérbokor labirintusokkal, leánder, gránátalma, hibiszkusz bokrok, csodálatos ápolt virágágyak, szökökutak, vízesések, csobogók, a kutakban aranyhalat, teknösök, a kápolnában mindenütt ott a nyolcágú máltai kereszt. A kilátás persze leírhatatlan... Irigylem a máltai Nagymestert, aki mindezt az ablakából is megcsodálhatja mindennap. Aki teheti, kukucskáljon be és csodavilágot képzeljen a kapu mögé.

Palócprovence írta...

Most egy picit írigykedem! :))

Notburga írta...

Nagyon jó felvételek, lélekben újra ott jártam...

Palócprovence írta...

:)