Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 02. 09.

A vadliba bosszúja és az olajos pác

Bosszúálló jószág a vadliba, ha már életét adta a vacsoránkért, nem adja könnyen a tollát.


De ha végre sikerül meggyőznünk, hogy megváljon tőle, a húsát érdemes bepácolni felhasználás előtt, mert komiszul rágós tud lenni. 


Fiatalabb vadlibánál elég 3-4 nap, de idősebb madárnál legalább 5-6 nap is kell a pácolódáshoz. És hogy honnan tudjuk a korát? Az egyik módszer szerint, ha kézzel beszakítható az úszóhártya a lábán, akkor még fiatal az állat.


Én egyszerű olajos pácot használtam: só, bors, kakukkfű, olaj. Legegyszerűbb a sütőzacskó használata, így egyből mehet a hűtőbe.


Nincsenek megjegyzések: