Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 02. 03.

Orchideagyökér forrón avagy a salep


Télen még nem jártam Isztambulban, így  nem tudtam megkóstolni az igazi salepet sem, ami az orchideák nemzetségéhez tartozó kosborok (Orchis mascula és Orchis militaris - nálunk szigorúan védett mindkettő) szárított gumójából készülő ital. 
Itthon csak az instant változata kapható (bár Törökországban is sok helyen ezt használják), ami csak nevében őrzi  - szó szerint - a gyökereket, de nekem ez is ízlik. A fahéj és a vanília aromája mögött felsejlik egy számomra nagyon ismerős íz, amit nem tudok hová tenni, hiszen salepet még nem kóstoltam...