Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 11. 22.

Datolyás narancssaláta

Ez nem sós narancssaláta, de ehhez a marokkói salátához felhasználhatjuk a nálunk kapható, sokszor savanyú narancsokat is. Persze, édesebb gyümölcsből finomabb, ez esetben a cukor akár el is maradhat...


Hozzávalók
  • 4 nagyobb narancs
  • 8-10 szem datolya
  • 2-3 evőkanál rózsavíz
  • csipetnyi őrölt fahéj
  • porcukor - ízlés szerint
  • szárított rózsaszirom - elhagyható
  • néhány mentalevél - elhagyható

A késsel meghámozott narancsokat felszeleteltem, tálra rendeztem, megszórtam a kimagozott és felcsíkozott datolyával, valamint a szárított rózsákkal. Meglocsoltam a rózsavízzel, végül  meghintettem a fahéjjal és a porcukorral.


Moro recept.

Nincsenek megjegyzések: