Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 05. 21.

Ropogós bundájú cukkini



Hozzávalók
  • 50 dkg cukkini  (3 karcsú példány)
  • 2 tojásfehérje
  • kukoricaliszt
  • kukoricadara
  • a sütéshez olaj
A megmosott cukkinik két végét levágom, de nem hámozom meg. Felkarikázom 1 cm-es szeletekre. Először a kukoricalisztbe forgatom, majd a villával kicsit felvert és megsózott tojásfehérjébe, végül a kukoricadarába.



Bő, forró olajban ropogósra sütöm. Alaposan lecsepegtetem.

5 megjegyzés:

Vegavarázs írta...

Jól hangzik, köszi!

Morzsa írta...

(csak, mert írtad, hogy diéta): én a diétámban gyakran eszem ilyen panírba forgatott cukkinit (meg kaliforniai paprikát, gombát, hagymát is), mert imádom a bundás dolgokat, de nem bő olajban sütöm, hanem sütőben, magas hőfokon, viszonylag rövid ideig.
Persze, készséggel elismerem, hogy az olajban sült jobb egy picivel, de így nincs lelkiismeretfurdalásom.

Morzsa írta...

Upsz, még annyit, hogy nem kukoricadarába forgatom, hanem durvára tört kukoricapehelybe. Viszont, majd kipróbálom darával is.

Palócprovence írta...

Hémangi, :))

Palócprovence írta...

Morzsa, nekem így sincs lelkiismeretfurdalásom, pláne, hogy ez nem fogyókúrás diéta! :) Az olajjal meg nincs gondom...
Egyébként kukoricapehellyel is jó lehet.