Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 12. 06.

Karácsonyi receptverseny - Gesztenyés kelbimbó

Az angolszász országokban a kelbimbó elmaradhatatlan a karácsonyi asztalról. Kis hazánkban nem örvend túlzottan nagy népszerűségnek, pedig ha nincs túlfőzve és kap egy kis plusz ízesítést igazán remek köret válhat belőle.


Hozzávalók
  • 60 dkg kelbimbó
  • 20 dkg főtt gesztenye (fagyasztott vagy cukormentes konzerv)
  • 15 dkg baconszalonna
  • 2 evőkanál olaj
  • bors
A kelbimbót megtisztítom és sós vízben félig megfőzöm. A felkockázott szalonnát az olajon kiolvasztom, beleforgatom a leszűrt kelbimbót és a fagyasztott gesztenyét. Fűszerezem és készre párolom.


A citrusos szűzcsíkok mellé tálalom, tökéletes párost alkotnak.

Elkészítési idő: 20 perc

15 megjegyzés:

Hedvig írta...

Fú, ez szuper! Méltatlanul alábecsülik ezt a zöldségfélét, pedig önmagában is szinte fűszeres az íze. Nálam a kertben kisebb erdő van mindig belőle. Kipróbáljuk, köszi az ötletet!

duende írta...

Nagyon szupereket kreáltál! Az a csirkemelltekercsed zseniális! :)
És ez is. Nekem nagy nagy kedvencem a kelbimbó. Ilyenkor télen rendszeres köret nálunk, nagyon szeretjük.

Andi írta...

Benézel egy kicsit hozzám?

Palócprovence írta...

Hédi, köszönöm! :) Sajnos így van, sokan nem kedvelik a kelbimbót. Talán nem ismerik igazán...

Palócprovence írta...

Duende, köszönöm! :) A csirkemelltekercs családi kedvenc lesz, az már biztos!

Palócprovence írta...

Andi, már megtettem. Köszönöm szépen! :)

Főz és fecseg írta...

Gratulálok, ez fantasztikus, nagyon tetszik! Ezt feltétlenül kipróbálom, akár Karácsonykor.

Zsuzsi írta...

Szervusz!
Nagyra meresztettem a szemem az olvasás közben, ugyanis jó 5 éve pontosan ezzel a recepttel készült köretet tett elénk Svájcban egy német barátnöm. Ö mézes szarvassült mellé tálalta. Nekem a kelbimbó amúgy is nagy kedvencem, sajnos a lányaink még nem fedezték fel... (Több marad nekünk;O) )

Palócprovence írta...

De jó! Úgy látszik ilyen az én formám, nem tudok újat kitalálni! :D

Palócprovence írta...

Főz és fecseg, köszönöm! :)

Renata Kalman írta...

Látom a Palócprovence konyhája továbbra is ontja a recepteket, egy kis sütire hívlak:
http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/12/vendegvaro-delutan.html

Névtelen írta...

:)) Köszönöm szépen a sütizést! :)

ÉvaZsuzsanna írta...

Örömmel olvasgattam, cserébe ajánlom legfrissebb, palócföldi blogbejegyzésemet, üdvözlettel.

Névtelen írta...

Köszönöm, jó kis bejegyzés! :)

Névtelen írta...

Ezt a receptet egy az egyben Nigellától vetted át!