Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 12. 04.

Karácsonyi receptverseny - Előétel: Füstölt lazac narancságyon

Azért, hogy a hal is képviseltetve legyen a karácsonyi menüben, meg azért is, mert szeretem, az előétel füstölt lazac. Bár nem kifejezetten karácsonyi étel, de ára miatt mindenképpen ünnepi fogás a füstölt lazac. Ebben az előételben a karácsonyi ízeket és illatokat a narancs hivatott biztosítani.


Hozzávalók
  • 1 kisebb zacskó (180 g) konyhakész salátakeverék
  • 20 dkg szeletelt füstölt lazac
  • 5 db kisebb (15 dkg-os) narancs
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • borskeverék
  • tálaláshoz tetszés szerinti kenyér vagy péksütemény
Egy kis csavaros tetős üvegben elkészítem az öntet: az egyik narancs kifacsart levét az olívaolajjal, őrölt borssal, sóval összerázom az üvegben. A sózásnál vegyük figyelembe a lazac sótartalmát is! A salátakeveréket elosztom 4 tányéron. 4 narancsot szó szerint meghámozok. Úgy vágom le körben spirál alakban a héjukat, hogy a fehér hártya se maradjon rajtuk. Felszeletelve a salátára fektetem őket, majd a lazacszeleteket is.


Az öntetet még egyszer összerázom, majd elosztom a tányérokon (vagy csak közvetlenül a tálalás előtt teszem az ételre). Ízlés szerinti kenyérrel, péksüteménnyel vagy anélkül tálalom.


Elkészítési idő: a hámozás gyorsaságától függően 15-20 perc

Nincsenek megjegyzések: