Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 06. 08.

Tiramisù fagylalt

A tiramisù ízét nem csak hagyományos formájában élvezhetjük, hanem jeges desszertként is.


Hozzávalók
  • 4 tojássárgája
  • 6 evőkanál porcukor (vagy ízlés szerint több is lehet)
  • 2 dl tejszín
  • 25 dkg mascarpone
  • 0,5 dl kávé
  • 2-3 evőkanál amaretto


A tojássárgákat fehéredésig kevertem a porcukorral, belekevertem a tejszínt és besűrítettem a főzött fagylaltalapnál leírtak szerint. Kihűtöttem, hozzáadtam a mascarponét és ízesítettem a kávéval és az amarettoval. Simára kevertem és a bodzafagyinál leírtak szerint fagyasztottam.

24 megjegyzés:

szepyke írta...

Jó, rendben, de akkor kérek is belőle, mert nekem nem elég csak a kép nézegetéség élvezni, el is fogyasztanék egy ilyen tálkányit. És előre is köszönöm!:)

Chef Viki írta...

Hú de isteni! Én is kérek :-))

Névtelen írta...

Imádom a tiramisut. Sajnos kávét nem fogyaszthatok, de cikóriából kipróbálom, köszönöm szépen:)

Raindrop írta...

Utánozhatatlanul gyönyörű fagyikat készítesz! :) Mindegyik csodás. Én is valami lightosabb kávét fogok használni, mert nem kávézom, de ezt mindenképpen kipróbálom. Nagyon szeretem ez ízét. :)

Vesta írta...

Hogy ez milyen jó recept!Ez lesz az, ami miatt belekezdek a főzött fagyi gyártásába,ha így hívják ezt egyátalán, mert még sosem csináltam, csak gyümölcsös, joghurt fagyit.

trinity írta...

Hogy ez eddig nem jutott eszembe:)))Köszi-köszi-köszi!!!
Megszállottan rajongok a tiramisuért(is), megfőzöm!!!!!

Palócprovence írta...

Szepyke, Chef Viki, remélem nem olvadt el út közben! :))

Palócprovence írta...

Fruzska, úgyis az íz a lényeg, cikória is jó lesz. :)

Palócprovence írta...

Raindrop, köszönöm szépen! :)

Palócprovence írta...

Vesta, egyáltalán nem olyan bonyolult a főzött fagyi készítése, mint ahogy a leírás alapján gondolhatnánk! :)

Palócprovence írta...

Trinity, örülök, hogy örülsz! :))

erős ildikó írta...

Megint milyen finomságot alkottál! Jobb, ha párom be sem néz Hozzád ma, képtelen ellenállni a kávés édességeknek (mondjuk én sem nagyon:)

duende írta...

Ez nagyon izgalmas, palócprovance! isteni fagyikat gyártasz! :9

Megcsináltam a citromfűszörpödet! Isteni lett, köszi!
(És a pakorához is belinkeletek, mert olyan az agyam, mint a szita... elfelejtettem, hogy nálad is láttam, de aztán valami rémleni kezdett... :)) )

Renata Kalman írta...

Most hogy újra visszatért a meleg, fagyizunk majd mi is!
Idén még csak kétszer készítettem, egy ribizliset és egy karobosat.
Még az állagával vannak gondjaim. Vagy sokáig bennmarad (mert közbejön valami :)) és jéggé fagy vagy híg...

Renata Kalman írta...

off:
mindig megnéztem a jobb oldali képet: Palóc népszokások, már amikor posztot írtál is róla. De most esett le, hogy ki van rajta. :))
Valahogy eddig is elkönyveltem, de most tudatosult.

Palócprovence írta...

Napmátka, a megoldás: csinálj Te is! :))

Palócprovence írta...

:))) Duende, köszi! :))

Palócprovence írta...

Renata, igen, néha nehéz eltalálni a megfelelő állagot.

:)))

Maimoni írta...

Szia!
Küldenék Neked valamit, itt találod meg:
http://praktikaksokgyerekhez.blogspot.com/2009/06/szemelyeskedes.html

Palócprovence írta...

Hoppá! :)) Köszi! Majd igyekszem! :)

Névtelen írta...

Kipróbáltam nagyon finom lett köszönöm:). Ha bekukkantasz hozzám tesztelheted:).

Nadine írta...

Kérek. Most.

Andrea írta...

Kipróbáltam és nagyon finom lett. :)Köszönet a receptért!!!!!

Palócprovence írta...

Fruzska, @ndre@, szívesen! Örülök, hogy ízlik! :))