Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 08.

Ronda, de finom - Diós tallér


Nem, ez nem az! Nincs köze a tehénhez. A nem túl vonzó külső ízletes belsőt takar. Kiváló lehetőség a felesleges tojásfehérjék felhasználására. Én ugyanis, ha rögtön nem használom el a tojásfehérjéket, biztosan megfeledkezem róluk. Próbáltam már a mélyhűtőben is gyűjtögetni őket, de csak a fagyasztó leolvasztásakor kerültek elő és akkor éppen sem időm, sem kedvem nem volt kezdeni velük valamit. Persze aki már belekezdett az idei év első fogyókúrájába, omlettet is süthet a fehérjékből, de mindenki másnak ajánlom ezt a tallért.

Hozzávalók
  • 4 tojásfehérje
  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg darált dió
  • 2 csapott evőkanál átszitált kakaópor
  • 5 dkg apróra vágott étcsoki
A tojásfehérjét felverem, hozzáadom a cukrot és még azzal is verem egy kicsit. Egy lyukas fakanállal beleforgatom a darált diót, a kakaót és a csokit. Kávéskanálnyi halmokat adagolok egy sütőlapra, egymástól tisztes távolságra, mert szétterül.
180 fokra előmelegítem a sütőt, majd amikor beteszem a tepsit, rögtön leveszem 150 fokra a hőmérsékletet. Így inkább szárítom, mint sütöm.

4 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Kedves Földi!

Hoztam egy kérdést:
http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/01/lt-tudatos-konyha-olvas-2008.html

Érdeklődve várom.

Palócprovence írta...

Szia Földi!
Köszönöm a kérdést, hamarosan megválaszolom.

duende írta...

Ezt elraktározom. Nekem is sokszor van maradék tojásfehérjém. Nálam is van egy isteni recept a desszertek címke alatt, amibe csak fehérje kell. És honnan találtam azt is? Egy másik blogról! :-)

Palócprovence írta...

Majd megnézem!