Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 08.

Mit olvastam 2008-ban?

Renátától kaptam a kérdést: miket olvastam 2008-ban?


A játékszabályok:

1. Írd le annak az öt könyvnek a címét, amit 2008-ban olvastál.
2. Nevezz meg öt embert, és értesítsd őket.
3. Linkelj vissza erre a bejegyzésre.( pl. ezzel: http://href.hu/x/7slz )



Nem titok, hogy szeretem a könyveket. Régebben, amikor napi 3,5 órát utaztam a munkahelyemre, a vonaton olvastam. Mostanában esténként - a tv műsorok miatt ez nem meglepő.
Számos nagyon jó, érdekes és felejthető könyvvel kötöttem ismeretséget a tavalyi évben, most mégis csak a decemberben olvasottakból válogatok.

Mary Hooper: Elisa Rose
Mary Hoopert elsősorban ifjúsági írónak tartják (nekem is a lányom ajánlotta), de felnőtt fejjel is élvezhetők könyvei - Édességek kicsiny boltja, Szirmok a hamuban (mindkettőben receptek is vannak). Mindhárom kötet az 1660-as évek Londonjában játszódik, a nagy pestisjárvány és a tűzvész idején.

Máté Ferenc: Toszkána hegyei
Az otthonkeresésekről írt vallomásoknak nagy keletjük van, különösen sok írás született Provence-ban vagy Toszkánában letelepülők tollából. Ezek sorát gyarapítja ez a könyv is. Nem rossz, nem rossz, de maradok Frances Mayesnél és Peter Maylenél.

Gilles Neret: Klimt
Már akkor szerettem Klimt képeit, amikor még nem volt divatos. Ez a kis kötet remek összefoglalója Klimt munkásságának és nem utolsósorban élvezhetők az illusztrációk is.

Joanne Harris: Csokoládécipő
Szerintem mindenki látta a Csokoládé című filmet Johnny Deppel (azért említsük meg Juliette Binoche-t is). A film alapjául szolgáló regény folytatását is érdemes elolvasni. Szeretem Joanne Harris könyveit, mindegyiket olvastam (a Rúnákat éppen most) és szakácskönyveit (Francia konyha, Francia piac) gyakran forgatom.

Palóc mese-beszéd (Valentin Andrea szerkesztésében)
16 mesét olvashatunk és a CD-n tizenhármat hallgathatunk ízes palóc tájszólásban. Nem csak gyerekeknek való!
"A mese a nép lelke, sorsa, jelene, öröme, bánata. Hagyomány és változás, álom és valóság. A mese a nemzet kultúrájának leghívebb őrzője. Benne lakozik az egyszerű nép, a nemzet fiainak sorsa, élete, jelleme, s minden mesemondó és befogadó számára a lehetőség, hogy e sorsokat, e csodálatos világot magáévá tegye." /Fábián Edit/

Én Tőlük kérdezem, hogy mit olvastak 2008-ban : Balzsam, Vesta, Citromfű, Fekete Bodza, Ágni.

10 megjegyzés:

Vesta írta...

Szia! Köszönöm, hogy rám gondoltál, mindjárt elő is kapom a könyveim, és írom a választ!A Klimt könyvedbe szívesen belenéznék!

Palócprovence írta...

Éppen írni akartam Neked, de látom, már olvastad kérdésemet.
Szívesen megmutatom :)

Névtelen írta...

Köszönöm szépen :-) Mindjárt írok is!

duende írta...

Most felhívtad több jó könyvre is a figyelmem. A Csokoládét csak láttam. De úgy tűnik, érdemes lesz elolvasni is, és ha sikerül megkapni, a szerző többi könyvét is.
A mesekönyv is érdekel. Ma is olvasok meséket, nem is ritkán.

Milene írta...

Köszönöm a kérdést, hamarosan válaszolok rá!
Jó kis listád van! És mindezt csak decemberben? Lehet, hogy kicsit irigy vagyok?
A Csokoládécipőt és a Palóc mese-beszédet feltétlen elolvasom!

Renata Kalman írta...

Szia!
Gyors voltál Te is!
Izgultam azon, nehogy mások küldjék el ezt a kérdést, mert igazság szerint én már napokkal ezelőtt félig megírtam, csak nem volt kész teljesen.

A Palóc-meséket nem ismerem, viszont többször említed már Csáky Károlyt, őt személyesen is ismerem.

a 3,5 órás utazás nem semmi, Pestre jártál naponta?

Palócprovence írta...

Nem akarlak hergelni Citromfű, de ennél jóval hosszabb lenne a decemberi listám! :)

A csokoládé című film nekem pont annyira tetszett, mint az eredeti regény (ez elég nagy ritkaság!)
A csokoládécipőben még több a boszorkányság.

Renáta! Dunakeszire jártam dolgozni, de a váci átszállással ugyanannyi ideig tartott az út, mint ha Pestre mentem volna. Sajnos, én nem ismerem Csáky Károlyt, csak az írásait.

Renata Kalman írta...

Ismerem azt az átszállásos összeköttetést...(igaz én Vácon kollégista voltam, tehát nem naponta jártam).
Ha nem volt szerencsém, akkor hosszabb utazásnál adódott egy környék- vagy falubeli néni, aki kötelességének érezte, hogy szóval tartson. :)

Névtelen írta...

Jé, valaki akinek nagyon hasonló az ízlése, mint nekem. Joanne Harris tuti befutó és az Édességek kicsiny boltja is a maga borzongató hangulatával.

Palócprovence írta...

Ági, biztosan találnánk még közös pontokat! :)))