Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 23.

Karalábéleves

Nem lenne teljes "családom és egyéb állatfajták" bemutatása, ha nem ejtenék szót Nyusziról. Nyuszi 6,5 kilós, kiöregedett húsvéti nyúl, aki közel 8 éve él velünk. Sajnos, nagy vezetékgyilkos és 220 V-függő.


Télen nem egyszerű beszerezni neki a megfelelő zöldet, ezért megragadok minden lehetőséget. Sokszor csak azért veszek zsenge karalábét, mert rajta van a levele. Mi meg esszük a karalábélevest.

Hozzávalók
  • 2 zsenge karalábé
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 kisebb csokor petrezselyem
  • só, frissen őrölt bors
  • 1,5 liter húsleves vagy víz
  • 2 dl tejszín
  • 1 evőkanál liszt
A megtisztított, kockákra vágott karalábét megpárolom az olajon. Felöntöm a húslevessel és tejszínes habarással sűrítem. Szükség szerint ízesítem, megszórom az apróra vágott petrezselyemmel és még 10 percig főzöm.


Hidegen is finom!

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nyuszi nagyon helyeske :-)

duende írta...

De édes! :-)

Tudtam én... Aki az állatokat szereti, rossz ember nem lehet! :-)

A karalábéleves szerintem az egyik legfinomabb leves!

Palócprovence írta...

Köszi, Lányok!:)))

Névtelen írta...

Nahát már annál a roppant intelligens kinézetű kutyánál kenyérre lehetett volna kenni, most meg ez a szép,khmm, szilfid nyúlállat!
Csoda helyesek:)

Palócprovence írta...

:D Hát igen, nem anorexiás, az biztos.

Katuska írta...

Szép állat!A cicádat is bemutatod egyszer?

Palócprovence írta...

Egoista Zsebikét? Persze! :)

Julcsi írta...

Szia! Nemrég bukkantam rád és blogodra, már magam sem tudom, honnan. Főzni biztos nem sok mindent fogok, ahhoz én ügyetlen vagyok. De Nagyon élvezem a blogodat: a képeket, a leírásokat és a bemutatkozásod is nagyon kedves. Ha nem bánod, gyakran jövök nézegetni.

Nekünk is volt egy nyuszink sok-sok évvel ezelőtt (bár panel lakásba nem való) és ő is nagyon szerette rágcsálni a vezetékeket:)

Palócprovence írta...

Kedves Julcsi! Örülök, ha tetszik a blogom, gyere bátran máskor is!
Azt azért nem hinném, hogy ügyetlen vagy a főzéshez, legfeljebb gyakorlatlan. Bár 4 gyerkőc mellett...:)
Mindenesetre van egy közös pontunk: a foltvarrás!