Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2008. 12. 31.

Könyvmánia

Még olvasni sem tudtam, de már rajongtam a könyvekért és a betűk megismerésével ez csak fokozódott. De nem elég az olvasás, nekem birtokolnom is kell a könyveket. Van aki a cipőkre kattan be, én a könyvekre. Ez van. Így aztán nem alaptalan a férjem aggodalma, ha az IKEA-ba megyek mindig attól tart, hogy egy újabb könyvespolccal térek haza. Valahova mégis raknom kell a könyveimet!

Külföldi útjaimról is könyveket hozok. A probléma az, hogy csak kézipoggyásszal vagyok hajlandó repülőn utazni (utálok hosszan várni a csomagjaimra és nem bírom az elveszett bőrönddel járó stresszt). Ezért kifejlesztettem a saját túlélőmódszeremet: az eldobható utazóruhatárat. Összegyűjtöm azokat a ruháimat, amiket ilyen-olyan okokból már nem hordok, de nem is ajándékozható már el. Utazásra ezt viszem (flancos helyekre nem járok, múzeumba pedig ez is jó) és végül eldobom. Így marad hely a könyveknek. Legutóbb 14(!) szakácskönyvet hoztam haza, bár elég furcsán néztek rám a római reptéren a biztonságiak.

A Karácsony ilyen szempontból is maga a mennyország. Mindenki ismeri könyvmániámat, ezért sok könyvet kapok. Íme néhány új gyöngyszem, szigorúan csak a gasztrotémájúakból szemezgetve:



Jut eszembe, el kéne mennem az IKEA-ba...

4 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

szia!
Megértelek, én is könyv-függő vagyok :)
Boldog új évet!

Palócprovence írta...

Rokonlélek! :)
Neked is boldog új évet!

Névtelen írta...

De jó, hogy nem vagyok egyedül!! Sokan mondják, hogy nem vesznek szakácskönyvet, mert a neten mindent megtalálnak. Ez így igaz, de ha nekem a könyvvásárlás az egyik hobbim:)

Palócprovence írta...

És milyen jó hobbi! Leszámítva, hogy néha majdnem anyagi csődbe dönt minket. :D Jó dolog a net, ha gyorsan kell valami, de nekem soha nem pótolhatja a könyv illatát, fogását, a lapozgatást csak úgy.