Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2008. 12. 14.

Karácsonyi menü 3. - Karácsonyi túrótorta

Ezt a tortát nem csak lehet, de el is kell készíteni a tálalást megelőző napon.
A torta tésztájának ötletét egy régi Magyar Konyhában láttam. Eredetileg jégkrémmel volt töltve, de én inkább karácsonyra hangolt túrókrémet szoktam beletenni.



Hozzávalók

A fenyőkhöz:
  • 1,5 dkg vaj
  • 1 db tojás
  • 1,5 dkg liszt
  • 1,5 dkg kakaó
  • 1,5 dkg porcukor
A tésztához
  • 3 db tojás
  • 12,5 dkg liszt
  • 12,5 dkg darált mandula
  • 5 dkg vaj
  • 8 dkg porcukor
A túrókrémhez
  • 50 dkg túró
  • 12 dkg porcukor
  • 2 dl joghurt
  • 2 dl tejszín
  • 1 evőkanál zselatin vagy ennek megfelelő lapzselatin
  • 2 narancs lehártyázott, felkockázott húsa
  • 5 dkg kandírozott narancshéj
  • 5 dkg apróra vágott étcsoki
A tetejére
  • tejszínhab
  • gránátalma

Első lépés a tészta elkészítése. Egy sütőlapra sütőpapírt teszek és kb. 6 cm széles sávokat jelölök ki rajta. A fenyőkhöz való tészta hozzávalóit egyszerre összekeverem, nejlonzacskóba töltöm, levágom a zacskó sarkát és fenyőmintákat nyomok a sütőlapra:


5-10 percre beteszem a fagyasztóba, hogy a rákerülő tészta ne nyomja szét a fenyőket. Amíg a minta dermed, kikeverem a tésztát. A tojásokat habosra verem a cukorral, beleteszem a lisztet és a darált mandulát, belecsorgatom az olvasztott vajat. Óvatosan a fenyőkre simítom a kész tésztát, kb ujjnyi vastagon. Előmelegített sütőben, 180 fokon 10-12 percig sütöm. Kihűtöm, majd lehúzom a tésztáról a sütőpapírt, deszkára fordítom, ekkor előtűnik a minta:


A tészta akár 2 nappal korábban is megsüthető és alufóliába csomagolva tárolható a betöltésig.
A tálalás előtti napon a tésztacsíkokat egy kapcsos tortaformába állítom, figyelve a mintákra.
Elkészítem a túrókrémet: az áttört túrót kikeverem a porcukorral és a joghurttal. Hozzáadom a narancsok húsát, a narancshéjat, a csokit és a felvert tejszínt. Beleforgatom az előkészített zselatint. A krémet betöltöm a tortaformába és folpackkal lefedve másnapig a hűtőbe teszem.
Tálalás előtt óvatosan lehúzom róla a tortaformát, tejszínhabbal díszítem - ez akár el is maradhat - és megszórom gránátalmamagokkal.


14 megjegyzés:

Ottis írta...

Hú ez gyönyörű és szép munka!Gratulálok!

Palócprovence írta...

Köszönöm szépen Ottis! :)

Marcsi írta...

Ez a piskóta megoldás egy csúcs. Gratula, nagyon ügyes vagy.

Palócprovence írta...

Köszönöm Marcsi! :)

Orsi írta...

Hát evvel én is megpóbálkozom(ha karácsonyra nem is de szilveszterre mindenképp)Nagyon jól néz ki!Gratula!:)
Üdv :Orsi

Palócprovence írta...

Köszönöm Orsi! És még finom is! :)

Névtelen írta...

Sziasztok!


Jelentem, most lettem kész vele, isteni lett! Igaz, jó két órás munka, de megéri! Először nem hittem, hogy jó lesz a tészta, de az is sikerült, és finom is lett. A kis karifákat én egy injekciós fecskendővel alkottam meg, nagyon egyszerűen megoldottam.
Én tettem a krémbe egy kis narancslikőrt is, és reszeltem bele mandarinhéjat.
Sajnos kandírozott narancshéjat nem kaptam, így cukrozott citromhéj került bele, remélem, így is jó lesz!
Az én tortám másfélszeres mennyiségű krémmel készült, és én már nem teszek rá tejszínhabot, csak naranccsal meg saját kezűleg gyártott csoki karácsonyfákkal fogom díszíteni. Köszönöm a receptet, életem legszebb karácsonyi tortáját alkottam meg!


Anita

Palócprovence írta...

Kedves Anita!
Nagy örömet okoztak soraid!
Boldog Karácsonyt!

Névtelen írta...

Ó, köszönöm, és én is kívánok Neked, Fehérnyuszinak és Családotoknak is gyönyörű karácsonyt és sikeres, boldog új évet!:-)



u.i.: most olvasom: lehet gratulálni Nektek a receptversenyhez is:-) Ilyen legyen a 2009-es év is, mint ahogy ez befejeződik:D

Palócprovence írta...

:D Köszönöm szépen!
Neked is hasonló jókat kívánok az új évre!

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
scarlett írta...

Szia!
Ez így igazi "szakmai szemmel" is nagyon jól néz ki! Gratulálok hozzá!
Karácsonyra én is meglepem vele a családomat!:)

Unknown írta...

Kedves Palócprovence!
Nagy örömmel és csodálattal olvasom a blogodat pár hónapja. Gratulálok Hozzá(d)! :-)))
Apai nagyanyám palóc, úgyhogy nekem Nálad minden olyan ismerős. Jó érzés. Köszönöm!
Tervezzük egyébként, hogy családilag betérünk majd hozzátok vendégként tavasszal (egy férjet valamint egy 3.5 éves és egy 8 hónapos kislányt próbálok koordinálni :-) Addig is....
Szeretném megsütni a karácsonyi túrótortád, és lenne pár kérdésem. Mekkora tepsiben sütöd a tésztát? Az összes csíkot felhasználod egy tortához? Mekkora tortaformába állítod be? Jól értelmezem, hogy csak oldala van tésztából, alaplapja (talpa)nincsen a tortának? Előre is köszi! Tudod, biztosra akarok menni, a két kicsi mellett nem sok időm van "próbálkozni", elsőre sikerülnie kell :-))) Békés, boldog ünnepeket nektek! Üdvözlettel: Gyöngyvér

Palócprovence írta...

Kedves Gyöngyvér, köszönöm szépen! :))

Nincs alja a tortának, pontosabban a kivehető tortaforma alja az. Persze, lehet sütni talpat is, de éppen az ennek a tortának a lényege, hogy sok töltelék - kevés tészta. :) Én 26 cm-es kapcsos formát használok hozzá.

A tésztát a sütő tepsijében (32x40-es)szoktam sütni, de más tepsi is jó. Az a fontos, hogy legyen annyi tésztacsík, amennyi körbeéri a tortaformát belülről. Nekem két csík elég, a harmadik a tartalék.

Nektek is szép ünnepeket kívánok! :))