Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2008. 12. 23.

Déli tél, mandulával receptpályázat 3. Mandulás burgonyakrokett

A mandulás burgonyakrokett tulajdonképpen egy hagyományos burgonyakrokett "megbolondítása" egy kis mandulapehellyel.


Hozzávalók
  • 80 dkg krumpli
  • 2 tojássárgája
  • 3 dkg vaj
  • csipetnyi szerecsendió
  • 5 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 5 dkg szeletelt blansírozott mandula
  • bő olaj a sütéshez
A megtisztított, kockára vágott krumplit sós vízben puhára főzöm, alaposan lecsepegtetem. Még forrón áttöröm krumplinyomóval, beledolgozom a vajat és a tojássárgákat, ízesítem. Megvárom, amíg teljesen kihűl és csak utána formázok belőle kroketteket. A kroketteket meghempergetem lisztben, megmártom a felvert tojásban és végül szeletelt mandulába forgatom. Közepesen forró olajban sütöm, vigyázva, hogy meg ne égjen a mandulabunda. Jól lecsepegtetem róla az olajat.

Csak frissen jó!

Nincsenek megjegyzések: