Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 11. 03.

Holtak kenyere

Az aztékok hite szerint a halál kapu egy másik létformába. Halottaiknak az útra kenyeret és cukrot adtak, ebből ered a Pan de Muerto, ami ma is elmaradhatatlan a mexikói halottak napján.


Az eredeti recepten picit változtattam, margarinom nem lévén, csak vajat tettem a tésztába és szárított élesztő helyett frisset használtam.

Hozzávalók 16 db kicsi vagy 2 db nagy kenyérhez
  • 500 g liszt
  • csipetnyi só
  • 25 g friss élesztő (vagy 2 evőkanál szárított)
  • 60 ml meleg víz
  • 4 tojás
  • 100 g cukor
  • 2 narancs reszelt héja
  • 2 teáskanál narancsvirágvíz
  • 160 g lágy vaj
a tetejére:
  • 1 tojás
  • kristálycukor
A tojásokat verjük fel a cukorral, adjuk hozzá a narancshéjat és a narancsvirágvizet. Az élesztőt keverjük el a meleg vízben és a cukros keverékkel együtt dolgozzuk a lisztbe, végül a vajat is.
A kicsit lágy tésztát hagyjuk duplájára kelni. A megkelt tésztából vegyünk el egy keveset a díszítéshez, a többit osszuk 16 részre (vagy ketté, ha nagy kenyeret akarunk). Formázzunk kis zsemléket, kenjük meg a tetejüket a felvert tojással. A maradék tésztából formázzuk meg a csontokat jelképező díszítést, azt is kenjük le a tojással. Szórjuk meg a tetejüket cukorral.


A kenyérkéket hagyjuk újra megkelni, majd 175 fokra előmelegített sütőben kb. 16 percig süssük őket (a nagy kenyereket tovább).




Nincsenek megjegyzések: