Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 10. 11.

Chilis olaj

Nálunk a friss chili paprikák felhozatala hagy némi kívánnivalót maga után, de szárított változataik egyre több helyen fellelhetőek. Egyik kedvencem közülük a madárszem chili, amiből többek között remek chilis olaj készíthető.


Ízlés szerinti olajba (olíva, szőlőmag, napraforgó, stb.) tegyük a szárított paprikákat és legalább 2-3 hétig hagyjuk benne (minél tovább ázik, annál csípősebb lesz az olaj). Akár főzéshez, akár utólagos ízesítéshez, de mártásokhoz, salátákhoz, stb. használhatjuk.


Tipp: Tetszés szerint egyéb szárított fűszerekkel is kiegészíthetjük.

2 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Milyen szép és praktikus!
Nagyon sok házi "kincsem" van nekem
is a spajz polcon! :)

Ecka írta...

Hűűűű..de jó ötletet kaptam csilijeim további felhasználásához.
Rengeteg chilim termett az idén...