Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 05. 17.

Madeira torta


Ez a recept nem teljesen autentikus változata az angolok kedvelt repedezett, citromos, vajas piskótájának, hiszen három tojás helyett hat van benne. Most mondhatnám, hogy szándékosan lazítottam a tésztán a több tojással vagy hogy el akartam használni a felesleges tojásaimat, mert megérkezett az új szállítmány (igen, már tojásbeszállítóm is van), de egyszerűen megbízhatatlan volt a memóriám, újra el kellett volna olvasnom Nigella receptjét. Így végül hat tojással készült, de nem vált kárára.



Hozzávalók

  • 25 dkg puha vaj
  • 20 dkg finom kristálycukor + 2 evőkanálnyi a tetejére
  • 6 tojás (vagy 3 az eredeti verzió szerint)
  • 30 dkg finomliszt
  • ½ csomag sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja és leve

Keverjük ki a vajat a cukorral és a reszelt citromhéjjal, majd felváltva egyenként a tojásokkal és egy-egy kanál sütőporral kevert liszttel (így nem csapódik ki a vaj a tojásoktól). Adjuk hozzá a maradék lisztet, végül pedig az átszűrt citromlevet.

Töltsük a masszát gyümölcskenyérformába (vagy egyéb hosszúkás, keskeny formába) és szórjuk meg a tetejét a cukorral. 170 fokra előmelegített sütőben süssük 55-60 percig. (tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült-e).


Nincsenek megjegyzések: