Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 05. 31.

Citromkrémes réteges desszert

A citrom íze nekem mindig a meleget, a napsütést idézi, még az ilyen hideg, esős nyarat (holnaptól már hivatalosan is nyár van) is elviselhetőbbé teszi. Nem mellékesen ez a poharas desszert néhány perc alatt elkészül és remekül felhasználható hozzá bármilyen maradék piskóta vagy töltetlen sütemény.



Hozzávalók
  • 3 dl tejszín
  • 1 doboz sűrített tej (397 g)
  • 3 citrom reszelt héja és kifacsart leve
  • némi maradék piskóta apró kockákra vágva
  • tetszés szerinti gyümölcs

A krémhez egyszerűen keverjük össze a tejszínt, a sűrített tejet, a citromok levét és reszelt héját. Rétegezzük poharakba a piskótakockákkal és gyümölccsel felváltva. (Az én változatomba most madeira piskóta és eper került.)


Tipp: Egy nagyobb átlátszó tálban is elkészíthetjük, ha nem akarjuk adagonként tálalni.


Nincsenek megjegyzések: