Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 04. 28.

Önitatós palántanevelő


Nem terveztem palántanevelést, egyrészt nincs ehhez megfelelő helyem, másrészt Szomszédország apró piacán néhány centért megvehetem a szükséges palántákat. Azonban a lóbabom csírázóképességében nem voltam biztos, hiszen már 3 éve vettem (alig néztek hülyének a fináncok), ezért előcsíráztattam egy próbaadagot. Meglepő módon szinte mind kicsírázott. Sajnáltam volna őket kidobni, ezért eszkábáltam nekik önitatós palántanevelőket PET palackokból (akkor még nem volt elég meleg a kertbe ültetésükhöz).


 Az ötlet innen származik.



Az ablakpárkányra kerültek a szobában.


Gyorsan birtokba vették a helyüket 


és az öntözőrendszer is jól működik, bár néhány gyökér önállósította magát.


Tipp: páraigényesebb növényeknek egy másik palackból felső részt is tehetünk az üvegre.


4 megjegyzés:

Kékbálna írta...

Én is így palántáztam, de a kupakot rajtahagytam az üvegen, egy lyukat fúrtam rá

Palócprovence írta...

Igen, az is remek megoldás. Bár én a fúrogatáshoz túl lusta vagyok, a földet tartó részre sem fúrtam lyukakat (így is tökéletesen működik).

Kékbálna írta...

Nekem is kijöttek a gyökerek, sajnos ennél jobban. Most itt állok azzal a gonddal, hogy hogyan fogom kivenni anélkül, hogy megsérteném a gyökereket.

Palócprovence írta...

Egyszerűen hosszában fel kell vágni egy ollóval a földet tartó részt.