Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 01. 14.

Szecsuáni fűszerezésű sertéshús


Egy ilyen szörnyű hófúvásos napon legjobb valami fűszereset enni. Ez a szecsuáni ízvilágú hús első alkalommal maradékból készült (véletlenül pont passzolt hozzá az eredeti fűszerezés), de természetesen készülhet friss húsból (eredetileg előfőzött oldalasból) is, de akkor a sütési idő meghosszabbodik. Grillezés helyett én a wokban sütést választottam. Az ötlet John Gregory-Smith Fűszeres szakácskönyéből való.


Hozzávalók
60 dkg maradék sertéssült felcsíkozva (vagy friss hús)

a szószhoz:
3 evőkanál olaj
2 teáskanál római kömény
1 teáskanál chilipehely
4 gerezd reszelt fokhagyma
1 kisebb nagyon finomra vágott vöröshagyma
1 evőkanál méz
4 evőkanál szójaszósz
1 dl víz

Az olajban pattogtassuk ki a római köményt, majd süssük egy kicsit a chilipehellyel is (néhány másodperc csak). Adjuk hozzá a vöröshagymát és a fokhagymát, pirítsuk néhány percig, végül keverjük bele a szójaszószt és a mézet. Öntsük fel a vízzel és főzzük, amíg besűrűsödik.

Öntsük az elkészült szószt a húsra és felforrósított wokban (vagy serpenyőben) kevergetve pirítsuk néhány percig.

Kinézetre nem egy látványos étel, de feldobhatjuk némi színes salátával - mi ananászos uborkasalátát  ettünk hozzá.  



1 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Meglehetősen tetszetős a hozzávalók listája; nem minden a külcsín - aki főz, fejben már összerakja, hogy az ételed nem lehet rossz!