Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 01. 24.

Duplán túrós palacsinta


A zabot gyakran használom különböző formában (zabpehely, zabpehelyliszt, zabliszt)  a konyhámban, de a zabkorpát csak ehhez a palacsintához szoktam. Készülhet édes, de akár sós változatban is.  De akár édes, akár sós, kiadós reggeli lehet. Remek módja a maradék tojásfehérjék eltüntetésének, de persze használhatunk egész tojást is. Én málnával szeretem, ami szezonon kívül fagyasztott is lehet (most nem a saját málnámat tettem rá).


Hozzávalók személyenként

a palacsintához:
  • 1 tojás vagy tojásfehérje
  • 1 evőkanál zabkorpa
  • 1 evőkanál túró
a túrókrémhez:
  • 5 dkg túró
  • ízlés szerint egy kevés porcukor vagy egyéb édesítőszer
  • pici reszelt citromhéj
  • 1 evőkanál tejszín
  • málna vagy egyéb bogyós gyümölcs (fagyasztott is lehet)

Verjük habbá a tojásfehérjét, keverjük bele a túrót és a zabkorpát (meg a tojássárgáját, ha egész tojást használunk). Forrósítsunk fel egy teflon palacsintasütőt (a hagyományosat picit olajozzuk ki) és egy evőkanálnyi masszát tegyünk a serpenyőbe. A kanál hátával kicsit egyengessük palacsinta formára (a mérete természetesen nem a hagyományos palacsintáé lesz, hanem kb. 10 cm átmérőjű és vastagabb is). Az én palacsintasütőmben 3 lepényke fér el egymás mellett. Amikor aranybarnára sült, fordítsuk meg és süssük meg a másik oldalát is.

A túrókrémhez keverjük ki a túrót egy löttyintésnyi tejszínnel, édesítsük ízlés szerint és tegyük bele a reszelt citromhéjat is. A palacsintákon osszuk el a túrókrémet és rakunk rá jó sok málnát.


Tipp: a sós változatnál az édesítést és a gyümölcsöt hagyjuk el, helyette használjunk friss fűszernövényeket a túrókrémben. A tetejére kerülhet némi összevágott zöldség (uborka, paradicsom, zöldhagyma, stb.), de akár füstölt lazac, sonka, sült bacon is.

Nincsenek megjegyzések: