Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 06. 18.

Csokifagyi

Lehet, hogy már nagyon unjátok a főzött fagylaltjaimat, de egyrészt ez a blog elsősorban a lányom miatt íródik, másrészt a variációk száma végtelen az ízesítés szempontjából is. Régen volt már, amikor a szicíliai származású Francesco Procopio dei Coltelli cukrász 1686-ban megnyitotta Párizs első irodalmi kávéházát Café Procope néven. Ez volt a világ első nyilvános fagylaltozója. François Procope-Coûteaux (így franciásította nevét) bűvész attrakció keretében a limonádét megfagyasztotta és ezt árusította. Ez az első citromfagylalt szinte megegyezett a ma is ismert formájával és óriási sikert aratott. Azóta a fagylalt sikere töretlen és több száz ízesítése ismert.



Hozzávalók
Elkészítem a fagylaltalapot, majd belekeverem a csoki 2/3-át felolvasztva. Kihűtöm és ekkor kerül bele a maradék 1/3 csoki apróra vágva. Fagyasztása a szokásos módon történik.

12 megjegyzés:

szepyke írta...

Én nem unom, sőt! Megint milyen szép kép! Szeretem a fagyit, tehát töltögetheted fel őket szépen, sorban! :D

Cukroskata írta...

Ezt nem lehet megunni :-)

Chef Viki írta...

Nem, nem! Nem unjuk! Sőt várjuk az új ízeket :-)

Messzenéző Minyon írta...

Csatlakozom: nem unjuk! De a nyálmirigyeim? Ők már lehet hogy unják a sok termelést?? :)))

kökörcsin írta...

Dehogy unjuk! Csak abban reménykedem, hogy kapok majd rózsavizet és lekvárt holnap! Rózsavizet gondolom bio boltokban árulnak, de lekvárt hol lehet beszerezni? Én utoljára Zakopane-ban vettem (ó, azok a rózsalekváros fánkok!), odáig most nem tudok elmenni:)

Palócprovence írta...

Akkor jó! :))

Kökörcsin, rózsavizet - ahogy gondolod - bioboltban vettem (nagyon sokáig elég). Rózsalekvárt, pontosabban dzsemet, a CBA-ban, szerintem máshol is van. Bolgár gyártmány, tömény rózsaíz, helyes kis rózsamintás üvegben van és az ára sem vészes (500 Ft körül volt, ha jól emlékszem). Biztosan más márkájút is lehet kapni, de ez állítólag damaszkuszi rózsából készült; az illata meg az íze alapján ez igaz is lehet...

Raindrop írta...

Unjuk a fenét! :)
Főleg ha csokifagyiról van szó... Hjaj!
Agyam eldobom, annyira gyönyörű ez a kép! Szerintem 10 gombócig meg se állnék. Mohó vagyok? :)

Palócprovence írta...

:))) Á, dehogy! :) Megértelek, nálam is No.1 a csokifagyi (bár most a rózsa beelőzött). És köszi! :)

Annamarie írta...

A fagyikat nem lehet megunni! Most is egy jó nagyot nyeltem, ahogy megláttam a fotódat :-)

Palócprovence írta...

:)))

Unknown írta...

Szia!

Nagyon örültem, amikor megtaláltam ezt az oldalt, és megláttam a csokifagyi receptet.
Mindent úgy csináltam, ahogy írtad, de nekem nem akar sikerülni (már legalább ötödször probálom). Megfőzőm a masszát, lehűtőm, beteszem a hűtőbe, és amikor a fagyigépbe teszem mindig belefagy mielőtt a gép megkeverné, pedig nem gagyi a gépem. Túl sokáig van a gépem a mélyhűtőbe? Vagy a masszát nem főzőm elég sűrűre?
Légyszi segíts!
Köszi!
Edina

Palócprovence írta...

Nem tudom, hogy milyen típusú a géped, de az enyémet először üresen kell elindítani és csak működés közben szabad beleönteni a fagyimasszát, ellenkező esetben ráfagy az oldalára. Próbáld meg így, hátha ez segít.

Egyébként nálam folyamatosan a fagyasztóban van a tartály, hogy ne kelljen 24 órát várnom a lehűlésére. Amikor elkészül a fagyi, gyorsan elmosom, megtörlöm és máris megy vissza a fagyasztóba.

Sok sikert, majd számolj be a végeredményről! :))