Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 19.

Tésztasaláta csirkemellel

Tegnapról maradt egy sült csirkemellem, így mára ennek a tésztasalátának az elkészítése ugrott be elsőre. Egyébként ez a - Stahl Judit Végre otthon című kötetében megjelent - tésztasaláta volt az első olyan étel, amit gyermekem először készített egyedül az elmúlt évben. Némi változtatással szoktunk élni az eredeti recepthez képest, ízlésünk és a kamraszekrény tartalmától függően. Például nem egész csirkéből készítjük, csak mellből. Télen felénk lehetetlen beszerezni a friss bazsalikomot, ezért bazsalikomos olivaolajjal és kakukkfűvel helyettesítem (nincs kárára, bár én nagy kakukkfűrajongó vagyok). Az újhagyma kiváltható lilahagymával. A sima fetánál - szerintem - jobb a füstölt feta. A pennénél mutatósabb a mini penne, de más is szóbajöhet. Koktélparadicsom helyett jó a sima is, csak daraboljuk fel.




Hozzávalók
  • 30 dkg mini penne (tollhegytészta, pl. Barilla))
  • 1 sült csirkemell
  • 20 dkg füstölt feta
  • 3 paradicsom
  • egy marék dió
  • 1 lilahagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • néhány szál kakukkfű
  • 1/2 citrom leve
  • frissen őrölt bors
  • néhány evőkanál olivaolaj (bazsalikomos)
A szokásos módon megfőzöm a tésztát, leszűröm és egy nagyobb tálba teszem. Meglocsolom az olivaolajjal és a citromlével, sózom, borsozom, hozzáadom a reszelt fokhagymát és összekeverem. Beleteszem a cafatokra tépkedett csirkemellet, a feldarabolt paradicsomot, a karikákra szelt lilahagymát, a felkockázott fetát és a durvára darabolt diót (a diót nem szoktam megpirítani). Óvatosan átforgatom, megszórom a kakukkfűvel.

Langyosan a legfinomabb, de hidegen is jó.

3 megjegyzés:

duende írta...

Nagyon guszta! Szeretem a tésztasalit, bármit lehet tenni, ízlés, kedv és lehetőség szerint.
Nagyon jól néz ki!

Lilla írta...

Nagyon fincsi lehet! Kifogom próbálni, nekem mindkét csemetém imádja a tésztaféléket, biztos tetszeni fog nekik:)

Palócprovence írta...

Köszönöm Lányok! :)